Jaarverslag 2015

• Redactie
  • 16 apr 2016
  •   Reacties uitgeschakeld voor Jaarverslag 2015

Het bestuur van Stichting Op Gelijke Voet kijkt met voldoening terug op het jaar 2015. Dankzij  hulp van veel sponsoren en donateurs heeft onze stichting haar financiële status kunnen verbeteren. Hierdoor kunnen we in 2016 veel activiteiten realiseren. We noemen:

• In goede samenwerking met de overheid van Congo-Brazzaville (niet te verwarren met de Democratische Republiek Congo) kunnen wij ons project ‘Opereren van kinderen met een beperking van orthopedische aard’ voortzetten.
  • Veel kinderen met beperkingen van neurologische aard leven in Congo-Brazzaville in de verborgenheid. Onze medewerkers trachten ze daaruit te halen. Deze kinderen zijn helaas niet te genezen en niet te opereren. Onze stichting is een 10-jarig opleidingsproject gestart met als doel Congolese paramedici te leren op welke wijze betere leefomstandigheden voor deze kinderen kunnen worden bereikt. Door dit project kunnen de kinderen rekenen op langjarige begeleiding. Specifieke aandacht gaat hierbij onder meer uit naar beter zitten, liggen en staan en naar (leren) spreken.
  • In samenwerking met de Congolese overheid werken wij aan:
    1. een meldingsplicht door vroedvrouwen bij de geboorte van kinderen met klompvoeten;
    2. instructie aan lokale gezondheidsmedewerkers over het plaatsen van de bilprik;
    3. uitbouw van de orthopedische werkplaats in het Willem Struijs Centrum in Brazzaville, waardoor meer medische en corrigerende hulpmiddelen verstrekt kunnen worden.

Details leest u in het jaarverslag, dat u hier kunt downloaden.

Zoals aangegeven, konden de mooie resultaten worden bereikt mede dankzij de bijdragen van sponsors en donateurs. Dit jaar zetten wij ons werk voort. Met als doel de kinderen in Congo-Brazzaville een betere toekomst te bieden. Daar zegt men:

Le sourire d’un enfant qui rend heureux.

De lach van een kind maakt je gelukkig.

Pijlkruidlaan 5
2811 CM Reeuwijk